صفحه اصلی
برگزاری کارگاه آموزشی کروماتوگرافی تهیه‌ای در نمایشگاه فارمکس؛ مدرس پروفسور علیرضا قاسم‌پور، چهارشنبه ۲ شهریور
  • 1980 بازدید

امروزه کروماتوگرافی تجزیه‌ای (Analytical) توانسته است وظیفه کنترل کیفی محصولات را در صنایع مختلف بر عهده بگیرد و با اتصال به سیستم‌های اسپکترومتری جرمی تحولی را در شناسایی و اندازه‌گیری ایجاد کند (lC-MS/MS).

اولین کروماتوگرافی‌ها که فاز متحرک آن مایع و فاز ساکن جامد داشت در مقیاس بالا در دهه های 1950 و 1960 میلادی ابداع شدند. جنس بدنه ستون کروماتوگرافی برای جداسازی و خالص‌سازی مولکول‌های کوچک، استیل است که به آن کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) و برای مولکول‌های بزرگ (نظیر پروتئین‌ها) شیشه است که به این نوع کروماتوگرافی، کروماتوگرافی سریع پروتئین‌ها گفته می‌شود (FPLC). هر دو نوع این سیستم‌ها (HPLC و FPLC) در هر دو مقیاس تجزیه‌ای و تهیه‌ای وجود داشته و شرکت‌های مختلفی آنها را تولید و پشتیبانی می‌کنند.

در این کارگاه آموزشی به مباحث زیر پرداخته می شود:

1. مبانی تئوری کروماتوگرافی تهیه ای

2. روش تعمیم یک کروماتوگرافی تجزیه ای به یک کروماتوگرافی تهیه ای (Scale Up)

3. روش های آماده سازی نمونه برای کروماتوگرافی تهیه ای

4. انواع ستون های تهیه ای HPLC و FPLC.

تمامی علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت فارمکس و از طریق لینک زیر اقدام به ثبت‌نام و انتخاب کارگاه‌ مور نظر که توسط آقای پروفسور علیرضا قاسم‌پور، رئیس و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌گردد، نمایند. لازم به ذکر است جهت رفاه حال شما مخاطبان عزیز تمامی فرایند ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

لینک ثبت نام: https://pharmex.me/panel/

شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 88915942 و 88915933

دانلود فایل
افزودن نظرات