صفحه اصلی
انتشار مقاله دکتر سید شهاب الدین نقوی در مجله معتبر Nature Communicati
  • 2955 بازدید

مفتخریم به اطلاع برسانیم که اخیراً مقاله دکتر سید شهاب الدین نقوی، عضو هیئت علمی گروه شیمی فیزیک و محاسباتی دانشکده علوم شیمی و نفت دانشگاه شهید بهشتی با همکاری محققانی از دانشگاه نورت وسترن آمریکا در مجله Nature Communications منتشر شده است. این محققان در این مقاله به طراحی ترکیبات شیمیایی مشابه با PbTe با همترازی نواری ذاتی بالا و انتقال حرارتی شبکه پایین پرداخته اند. در این زمینه می توان اشاره نمود که ترکیب PbTe یکی از شناخته شده ترین مواد برای کاربرد ترموالکتریک می باشد، اما بهبود خاصیت ترموالکتریک بسیار مشکل است که سالها محققان را درگیر کرده است. در این مقاله با استفاده از روشهای محاسباتی ماده توابع چگال و  الهام گرفتن از ساختار PbTe توانسته اند مواد جدیدی را طراحی کنند که راندمان ترموالکتریک بالاتری نسبت به PbTe داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر به این مقاله دسترسی پیدا نمایید:

https://www.nature.com/articles/s41467-019-08542-1

 لازم بذکر است که این مجله دارای ضریب تاثیر IF=12.3 بوده و بر اساس طبقه بندی پایگاه sjr ، جز 10 نشریه برتر در بین کل نشریات در همه حوزه های شیمی قرار گرفته است.

بدینوسیله این موفقیت را به همکار عزیزمان، دکتر سید شهاب الدین نقوی تبریک عرض نموده و تندرستی، شادابی و موفقیت روزافزون ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماییم.