رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی تشریح کرد:

نحوه جذب تیم‌های فناور در مرکز نوآوری علوم تربیتی و روان‌شناسی

4846 بازدید

رئیس مرکز نوآوری دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری در حوزه روان‌شناسی و علوم تربیتی گفت: در این مرکز علاوه بر آنکه از تیم‌های فناور حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای صورت می‌گیرد، به افرادی که تمایل به فعالیت در حوزه کسب و کارهای فناورانه دارند، مشاوره برای تعریف ایده نوآورانه ارائه می‌شود.

دکتر فرنوش اعلامی، هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی را ایجاد فرصتی برای رشد و پیشرفت در این حوزه دانست و گفت: امروزه مباحث خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی به‌ویژه در رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی ارتباط مستقیمی با پیشگیری، درمان و آموزش اقشار مختلف جامعه و سازمان‌ها دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز نوآوری متعلق به افرادی است که دنبال تغییر و تحول و ارزش‌آفرینی هستند، اظهار کرد: اعضای هیات علمی در این مرکز می‌توانند با راه‌اندازی شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان ارزش‌آفرینی کنند و در این راستا ما در تیم‌سازی به اعضای این مرکز کمک خواهیم کرد.

اعلامی با تاکید بر اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه می‌توانند پروژه‌های خود را در مرکز تعریف و اجرایی کنند، یادآور شد: ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانشجویانی که ایده نوآورانه ندارند، از دیگر خدمات این مرکز به شمار می‌رود؛ ضمن آنکه به دانشجویانی که ایده‌ای دارند، کمک می‌کنیم تا ایده به تجاری سازی نزدیک شود.

رئیس مرکز نوآوری روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی حمایت از طرح‌ها و پژوهشهای نوآورانه، ارائه حمایت‌های مالی، تیم سازی و شبکه سازی، ارتباط با سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و شتابدهنده‌ها را از دیگر خدمات ارائه شده از سوی این مرکز به تیم‌های فناور نام برد و ادامه داد: علاوه بر آن تیم‌های مستقر در این مرکز امکان دسترسی به آزمایشگاه‌های یادگیری‌های فناورانه، روانشناسی و دانش شناسی را خواهند داشت.

اعلامی با بیان اینکه ایده‌ها به دو صورت "طرح نوآ" و " ایده‌هایی که خارج از طرح ارسال می‌شود"در این مرکز جذب می‌شوند، توضیح داد: ایده‌هایی که از طریق "طرح نوآ" ارسال می‌شود پس از پایش اولیه، وارد فرایند "نوآ" می‌شوند که در ابتدا کارگاه‌های آموزشی و جلسات منتورینگ خواهند داشت و مجدد طرح‌ها تکمیل و این بار طرح‌های برگزیده توسط پارک علم و فناوری انتخاب می‌شود و پس از آن تیم‌های برگزیده در مرکز، مستقر و مورد حمایت‌های مالی و مشاوره‌ای قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: ایده‌هایی که خارج از "طرح نوآ" به ما می‌رسند، پس از انتشار فراخوان سراسری از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مرتبط، تیم‌های نوآور شناسایی می‌شوند و بعد از جذب نوآوران و گذراندن دوره‌های مربوط اقدام به جذب تیم‌ها می‌شود.​​​​​​​

میتوانید این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید: