مدیریت برنامه‌ریزی و پژوهش تحصیلات تکمیلی

اداره تحصیلات تکمیلی

کفایت دستاورد پژوهشی دانشجویان دکتری

فرایند اجرایی
فرایند اجرایی (روند بررسی کفایت دستاوردهای رساله دکتری)
 

     

راهنما‌ها:

آیین‌نامه­‌های دوره دکتری:

شرایط بهره‌مندی از تخفیف شهریه سنوات دوره دکتری:

فرم‌ها ی مربوط به بررسی کفایت دستاوردهای دانشجویان دکتری:

  • تعهدنامه اصالت علمی پایان‌نامه - رساله 
  • اقرارنامه حقوق ناشی از پایان‌نامه -رساله 
  • نمونه صورتجلسه بررسی کفایت دستاوردهای دانشجویان دکترا

 

jadid.jpg

زهرا جدید
​​​​29902699

طرح های درون سازمانی

فرآیند اجرایی

طرح موظف

  

طرح غیرموظف

 



 

طرح نیاز محور

 
 



آیین‌نامه‌‎‌‌ها و فرم‌ها

نکته شایان توجه

  • تسويه حساب نهایی با مجري برای تمامی طرح‌ها موکول به چاپ مقاله از نتايج طرح پژوهشی فوق در يکی از نشریات  معتبر بین­‌المللی براساس شیوه‌نامه به‌روزرسانی فهرست نشریات سفید است.

ارتباط با بخش طرح‌های داخلی

 
محبوبه امینیان
29902315


​​​​​​​

امتیازدهی کتاب‌ها

 

فرایند اجرایی

  1. ارسال الکترونیکی کتاب به همراه امتیاز واحد و شماره ثبت گلستان
  2. بررسی کتاب توسط کارشناس امتیازدهی کتاب
  3. بررسی و امتیازدهی در کمیسیون مربوط
  4. اعلام امتیاز به واحد و مدیریت پشتیبانی پژوهش و فناوری

آیین‌نامه و فرم

نکات شایان توجه

  • در صورتی که کتاب در انتشارات خارج دانشگاه منتشر شده باشد ضروری است نام دانشگاه شهید بهشتی در کتاب به‌عنوان محل فعالیت عضو هیئت علمی ذکر شده باشد.
  • در کمیسیون‌های سه گانه دانشگاه به کتاب امتیاز داده می­‌شود لذا ضروری است امتیاز داده شده توسط واحد نیز به کتاب باشد، بدیهی است امتیاز نویستدگان بر اساس قانون ارتقا محاسبه می­‌شود.
  • ضروری است کتاب قبل از ارسال در سیستم گلستان ثبت شده باشد و همراه با شماره گلستان به معاونت ارسال شود.

ارتباط با امتیازدهی کتاب

  
آرمان پورقاز
29902316
 

همایش‌ها



برگزاری همایش‌های داخلی، اعتبارسنجی همایش‌های ثبت شده در گلستان، اطلاع‌رسانی و حمایت معنوی از همایش‌های برون‌سارمانی


فرآیند اجرایی برگزاری همایش‌های داخلی:

  1. بررسی در شورای واحد
  2. تکمیل فرم همایش/ کارگاه و ارسال به معاونت پژوهشی
  3. بررسی همایش در گارگروه معاونت پژوهشی
  4. ارسال به هیأت رئیسه در صورت کمک مالی همایش / همایش بین‌المللی
  5. ارسال به هیات امناء برای همایش بین‌المللی
نکته: تکمیل فرآیند همایش‌ها برای همایش ملی 3 تا 6 ماه و برای همایش بین‌المللی  6 ماه تا 1 سال قبل از برگزاری همایش صورت می‌پذیرد.
فرآیند اجرایی اعتبارسنجی همایش‌های ثبت شده در گلستان:
  1. در خواست ثبت همایش در گلستان توسط استاد
  2. تایید همایش توسط کارشناس پژوهشی واحد
  3. تایید همایش توسط معاون پژوهشی واحد
  4. تایید همایش توسط کارشناس ارزیابی همایش‌ها در معاونت پژوهشی
  5. تایید نهایی توسط مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش تحصیلات تکمیلی
نکته: همایش‌ها مطابق آیین‌نامه همایش‌های وزارت علوم اعتبار سنجی می‌شوند.


فرآیند اجرایی اطلاع رسانی و حمایت معنوی از همایش‌های برون‌سارمانی:

  1.  دریافت درخواست اطلاع رسانی و حمایت معنوی همایش‌های برون‌سازمانی
  2. در صورت تایید همایش به واحد مربوط اطلاع‌رسانی می‌شود.
  3. موافقت با درخواست حمایت معنوی و همکاری همایش‌های برون‌سازمانی توسط واحد 
  4. نامه حمایت معنوی و همکاری با همایش توسط معاونت پژوهشی
نکته: همایش‌ها مطابق آیین‌نامه همایش‌های وزارت علوم اعتبار سنجی می‌شوند.


آیین‌نامه و فرم

ارتباط با امور همایش‌ها 

 
 
بهاره حسن‌زاده
29902699
قطب‌های علمی دانشگاه

قطب‌های فعال
  • فوتونیک
  • پلاسما و کاربردهای آن
  • عصب روانشناسی شناختی
  • گوهرشناسی
  • آموزش عالی و  توسعه
  • آسیب‌شناسی و سلامت خانواده
فرآیند اجرایی
  1. ابلاغ قطب‌ها از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر 5 سال یکبار به دانشگاه اعلام می‌شود.
  2. افراد متقاضی تشکیل قطب پیشنهاد خود را در شورای پژوهشی واحد مطرح می‌کنند.
  3. در صورت موافقت‌نامه به سایت وزارت علوم مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل می‌کنند.
  4. اعتبارات به واحد مربوطه اعلام می‌شود.
  5. گزارش عملکرد سالیانه به معاونت پژوهشی دانشگاه
  6. ابلاغ تخصیص بودجه از وزارت علوم به مدیریت مالی دانشگاه به‌صورت دوره‌ای
آیین‌نامه ارتباط با امور قطب
 
بهاره حسن‌زاده
29902699

تاسیس / تبدیل واحد پژوهشی

 

فرآیند اجرایی

  1. تکمیل فرم‌های  تاسیس / تبدیل واحد
  2. تاییدیه توسط شورای واحد
  3. ارسال به معاونت پژوهشی و تایید در کارگروه معاونت
  4. ارسال به شورای پژوهشی دانشگاه
  5. ارسال به هیئت‌رئیسه
  6. ارسال به شورای دانشگاه
  7. ارسال به هیئت‌امناء

آیین‌نامه و فرم

ارتباط با امور تاسیس / تبدیل واحد پژوهشی

 
 
بهاره حسن‌زاده
29902699

عضو وابسته

فرآیند اجرایی

الف) عضو وابسته خارج به داخل دانشگاه:

  1. پذیرش عضو وابسته خارجی با پیشنهاد واحد مقصد
  2. تایید شورای آموزشی و پژوهشی واحد مقصد
  3. موافقت واحد مبدا
  4. تایید معاونت پژوهشی و فناوری و ارسال به مدیریت امور هیات‌علمی
  5. تایید و تعیین مرتبه علمی توسط هیات‌ممیزه دانشگاه
  6. پیشنهاد به رئیس دانشگاه جهت صدور حکم

ب) عضو وابسته داخل به داخل دانشگاه:

  1. پذیرش عضو وابسته داخل با اعلام نیاز کتبی واحد مقصد
  2. موافقت رئیس واحد مبدا
  3. تایید معاونت پژوهشی و فناوری و ارسال به مدیریت امور هیات‌علمی جهت طرح در هیات‌رئیسه
  4. تایید و موافقت هیات‌رئیسه
  5. پیشنهاد به رئیس دانشگاه جهت صدور حکم

ج) عضو وابسته داخل به خارج دانشگاه:

  1. پذیرش عضو وابسته داخل به خارج با اعلام نیاز دانشگاه مقصد
  2. موافقت شورای عمومی گروه و واحد مبدا
  3. تایید معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و ارسال به مدیریت امور هیات‌علمی جهت طرح در هیات‌رئیسه
  4. ارسال موافقت هیات‌رئیسه طی نامه­‌ای برای رئیس دانشگاه مقصد
 

آیین‌نامه و فرم

ارتباط با بخش طرح‌های داخلی

  
 
محبوبه امینیان
29902315