واحد ارائهکننده خدمت: معاونت دانشجویی - اداره بهداشت و درمان
شرح فرایند انجام خدمت: مددکاری اجتماعی يک خدمت حرفهای است مبتنی بر دانش و مهارتهای خاص که هدف از آن کمک به افراد است تا بتوانند استقلال شخصی، اجتماعی و رضايت خاطر فردی و اجتماعی را بدست آورند، در این واحد کارشناس مددکاری به شناسایی و بررسی مشکلات دانشجویان نیازمند و تلاش در حل مخاطرات آنها میپردازد.
فرمهای مرتبط، دستورالعملها و بخشنامهها: فرم رسید مددکاری
سایر واحدهای مرتبط با خدمت: ندارد
متقاضی دریافت خدمت: دانشجویان متقاضی دریافت کمک مالی
مدارک مورد نیاز برای دریافت خدمت: ندارد
نحوه دسترسی به خدمت: ارائه مشاوره حضوری كه پس از مراجعه مددجو و طرح مشكل است میپردازد، مددكار ضمن آشنایی با وی و شنیدن مسائل و مشكلات و درد دلهای او به دو طریق: 1ـ مصاحبه 2ـ بررسی وضعیت زندگی وی، اطلاعات دقیق و كاملی از مشخصات، مسائل، مشكلات، تاریخچه مشكل، علت بروز یا توسعه مشكل، شیوههای كنترل یا حذف مشكل، استعدادها، انگیزه و علایق، زمینههای كاری، میزان و نوع كمکهای مناسب حال مددجو و ... را در پرونده مددجو ثبت و ضبط نموده و با ذكر تشخیص مشكل، راه حلهای پیشنهادی مطرح میشود، سپس در خصوص وضعیت و نـحوه كمك بـه مددجو تصمیـمگیری میگردد. چنانچه مشكلات مددجو در حدی باشد كه میبایست او را مورد حمایت مالی قرار دهند با بهرهگیری از کمکهای خیرین دانشگاه به صندوق این واحد اقدام میشود و ضمن انجام اینكار نسبت بهمعرفی به مرکز مشاوره دانشگاه جهت ادامه ارائه خدمات مشاورهای و راهنمایی و هماهنگی جهت ویزیت روانپزشک (در صورت لزوم) و ارائه سایر كمکها و خدمات اقدام میگردد.
متصدیان انجام خدمت: کارشناس مددکاری
زیرسیستم مکانیزه مرتبط با خدمت: ندارد
زمان و ساعت دریافت خدمت: کلیه دانشجویان که دارای مشکل و یا مسالهای باشند میتوانند در ساعات اداری با مراجعه حضوری به اداره بهداشت و درمان از این خدمت استفاده نمایند.
میانگین زمان انجام خدمت: 30 دقیقه
میانگین هزینه انجام خدمت: ندارد
تلفن تماس کارشناس مربوطه: (هانیه پاشا)
29902357
نمودار گردش کار فرایند دریافت خدمت